Subkonto walutowe.

0
1188

Banki starają się wychodzić z ofertą frontem do klienta, odpowiadać na potrzeby finansowe różnych grup ludzi. Konkurencja o zainteresowanie klienta między bankami jest ogromna, co widać na ulicy i w telewizyjnych blokach reklamowych. Klient biznesowy należy do ulubionej kategorii klientów – jego potrzeby są różnorodne, oczekiwania duże, ale z drugiej strony przynosi on bankom wymierne zyski. Głównie do klienta biznesowego adresowana jest oferta subkonta walutowego, czyli powiązania konta walutowego z rachunkiem bieżącym. Jest to narzędzie przydatne w biznesie oraz w sytuacjach takich jak:wyjazdy za granicę, czy płacenie walutą obcą w sklepach internetowych. Zasada subkonta walutowego jest prosta – głównym kontem jest konto złotówkowe, ale gdy ktoś przebywa za granicą, chce zapłacić kontrahentom lub dokonać płatności w sklepie internetowym, to loguje się do systemu, uruchamia subkonto walutowe i dokonuje wybranej operacji. Subkonto walutowe jest przeznaczone do sporadycznych operacji walutowych. Konto walutowe sprawdzi się w sytuacji, kiedy rodzic pracujący za granicą, wysyła pieniądze rodzinie w Polsce. Pieniądze z takiego konta można podjąć bez konieczności przewalutowania i wymienić je w każdym momencie w kantorze. Karta do konta walutowego może służyć również do obsługi tradycyjnego konta złotówkowego. Klient może wybrać opcję z dwoma kartami. Klient ma cały czas wgląd do stanu środków na koncie. W dobie globalizmu popularność subkonta walutowego stale wzrasta.